Rolul cadrului didactic și evaluarea în pedagogia Freinet
Rolul cadrului didactic:
- Este garantul :
- respectului
faţă de programa şcolară
- practicilor
democratice
- calităţii
muncii
- Cooperează la realizarea proiectelor
- Realizează legătura permanentă cu:
- părinţii
- comunitatea
EVALUAREA în
pedagogia Freinet
Evaluarea în
pedagogia Freinet constă în verificarea realizărilor elevilor.
Punctul de plecare
este planul individual de muncă.
Scopurile evaluării
:
Într-o clasă Freinet
evaluarea nu vizează o ierarhizare, ci are ca scopuri depăşirea eşecurilor
şcolare şi valorizarea reuşitelor parţiale ale copiilor care, ajutaţi, trebuie
să ajungă la realizarea proiectelor lor individuale.
Tipuri de evaluare:
A. - AUTOEVALUAREA
Pornind de la planul
său individual de muncă elevul îşi corectează singur, cu ajutorul fişierelor
autocorective (autocorectare) munca şi-o apreciază el însuşi, printr-un cod de
culori, determinându-şi gradul de reuşită.
B. - EVALUAREA
COLECTIVĂ (CO-EVALUAREA)
Rezultatul muncii
individuale a elevului este prezentat grupului / clasei şi supus criticilor
valorizante ale acestuia. Clasa determină nivelul de reuşită al proiectului
individual. În funcţie de gradul de reuşită sau de eşec, educatorul decide
maniera în care elevul îşi va continua munca până la realizarea definitivă a
proiectului.
C. - SOCIALIZAREA
BIBLIOGRAFIE :
Pettini , Aldo
- (1992)
Freinet şi tehnicile sale, Editura CEDC , Bucureşti;
Rădulescu , Mihaela
– (1999) Pedagogia Freinet .Un demers inovator , Editura Polirom,
Comentarii
Trimiteți un comentariu