Rolul cadrului didactic și evaluarea în pedagogia Freinet



                            Rolul cadrului didactic:

  •  Este garantul :

          - respectului faţă de programa şcolară
          - practicilor democratice
          - calităţii muncii
  •  Este co-organizator al timpului şi spaţiului

  • Cooperează la realizarea proiectelor

  • Realizează legătura permanentă cu:

              - părinţii

              - comunitatea
 



 EVALUAREA în pedagogia Freinet

        Evaluarea în pedagogia Freinet constă în verificarea realizărilor elevilor.
Punctul de plecare este planul individual de muncă.

Scopurile evaluării :
Într-o clasă Freinet evaluarea nu vizează o ierarhizare, ci are ca scopuri depăşirea eşecurilor şcolare şi valorizarea reuşitelor parţiale ale copiilor care, ajutaţi, trebuie să ajungă la realizarea proiectelor lor individuale.

Tipuri de evaluare:

A. - AUTOEVALUAREA

Pornind de la planul său individual de muncă elevul îşi corectează singur, cu ajutorul fişierelor autocorective (autocorectare) munca şi-o apreciază el însuşi, printr-un cod de culori, determinându-şi gradul de reuşită.

B. - EVALUAREA COLECTIVĂ (CO-EVALUAREA)

Rezultatul muncii individuale a elevului este prezentat grupului / clasei şi supus criticilor valorizante ale acestuia. Clasa determină nivelul de reuşită al proiectului individual. În funcţie de gradul de reuşită sau de eşec, educatorul decide maniera în care elevul îşi va continua munca până la realizarea definitivă a proiectului.

C. - SOCIALIZAREA

Definitivarea proiectului individual al elevului se realizează sub forma unui articol, album, expoziţie, înregistrare, film, program informatic etc.




BIBLIOGRAFIE :

Pettini , Aldo -  (1992)  Freinet şi tehnicile sale, Editura CEDC ,  Bucureşti;
Rădulescu , Mihaela – (1999) Pedagogia Freinet .Un demers inovator , Editura Polirom,



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pedagogia Freinet- o pedagogie actuală